Lekhuset

Key Info:

500 000 kr + uppåt
Image Two

Att öppna ett lekhus är en komplicerad process som innefattar planering, förberedelser och beslutsfattande. Ett leksakshus är en anläggning där familjer betalar för entré och har tillgång till en mängd olika spel och aktiviteter, som radiobilar, labyrinter, minigolf, en klättervägg, gokart, laser tag, video arkader spel, klätterställningar, bowlingbanor, biljardbord, pingis bord. Du är också värd för födelsedagskalas och andra barn event.

Details

Start kostnader

Tänk på de investeringar som krävs för att sätta ihop ett lekhus. Granska din egen ekonomi, samt tillgängliga investerare, och avgör om du har råd att överväga att öppna lekhuset. Tala med din bank om ett lån för ditt nya företag. Kom ihåg att ett lekhus kräva en initial investering och priset ökar kraftigt beroende på de verksamheter som ingår. Den initiala investeringen måste inkludera kostnaden för lokal, inventarier, anställdas löner och drift.

Marknadsundersökning

Genomför en omfattande marknadsanalys för att utvärdera lönsamheten för din idé. Samla in objektiva data innan du investerar betydande startkapital och energi. Genomföra demografisk forskning på befolkningen i ditt leksakshus tänkta geografiska läge. Ta hänsyn till statistik som hur många barn bor i en 1mils radie, och föräldrarnas medianinkomsten.

Utforska potentiella konkurrenter, inklusive både gratis och betalda alternativ för föräldrar har redan. Till exempel har många snabbmatsrestauranger erbjuder redan inomhus lekplatser och speciella paket fest för barnen på deras födelsedag. Utvärdera dina konkurrenter, sedan bestäm hur du ska skilja ditt företag genom att skapa en unik produkt eller genom unika marknadsföringsstrategier.

Innehållet

Brainstorm om vilka typer av aktiviteter som du vill ska ingå i lekhuset och skriv en grov förteckning över allt som kan ingå i lekhuset. Kom ihåg att du kan eliminera en del senare, men det hjälper att ha en lista över alla tillgängliga alternativ vid utformningen av planlösning. Inkludera viktiga områden, såsom toalett, skylt och parkering.

Fundera på val av aktiviteter som barnen förväntar sig i ett Fun Center, och vilka slags aktiviteter barnen skulle vilja se i ditt. Prata med dina egna och några av barnen i ditt område om saker de skulle vilja se. Kom ihåg att vissa verksamheter är mer populära än andra och vissa aktiviteter är inte längre populärt alls, såsom videospel, som har ersatts av hem konsol och dator spel.

Eliminera impopulära aktiviteter från din lista och göra anteckningar på aktiviteter som barnen regelbundet kommentera som sina favoriter.

Lokal

Bestäm hur mycket utrymme som finns, baserat på storleken av byggnaden där du tänker bygga lekhuset. Att använda detta utrymme som din gräns, designa en planritning för dina olika aktiviteter. Bestäm hur mycket utrymme och behov av layout som krävs för varje aktivitet. Som ett exempel behöver en radiobilar ring en stor oval eller rektangulär golvyta, men du kan välja att centrera detta i mitten av din anläggning eller i ett hörn.

Kom ihåg utrymme för vägar som ger föräldrar och barn tillgång till varje område av din plan. Lägg till nödvändiga säkerhetsåtgärder element i planritningen, inklusive brandstegar, sprinklers brand - och akut kit vid skador. Bestäm ett entrépris, samt lön till anställda. Skapa en startbudget som innehåller dina månatliga kostnader såsom löner, hyran, verktyg, försäkringar för din fastighet.

Bestäm om du tänker hyra eller köpa direkt en byggnad för din butik. Också besluta om en plats som kommer att fungera bra för ett party-center. En plats nära skolor kan fungera bra, eftersom föräldrarna kommer att se det varje dag när de hämtar sina barn. 

Hitta leverantörer från vilka du kan köpa produkter från andra leverantörer och utrustning. Jämför priser och leveranstider.

Marknadsföring

Starta en reklamkampanj i radio, TV, tidningar och andra medier, där du kan nå dina konsumenter. Överväg marknadsföring som ett öppet hus för lokala barn, en fri lek timme, evenemang gemenskap och målinriktning lokala skolor och barnens sport ligor. Kom ihåg att din marknadsföring vänder sig till både barnen och de vuxna.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo          tipsom.se