High Five for Hemp och Tummen Upp för Framtidens Poddradio
Äntligen ett nytt avsnitt! För en historisk återkoppling, lyssna på första pilotavsnittet för cirka två år sedan.
Äntligen ett nytt avsnitt! För en historisk återkoppling, lyssna på första pilotavsnittet för cirka två år sedan.
Jag kommer snart att publicera ett nytt avsnitt av podden 1000 Affärsidéer. Under tiden får ni lyssna på första avsnittet av min nya podd, Hot & Spicy Review. Gillar du stark mat och heta såser? Tipsa gärna en vän eller bekant om min podd. Tack så mycket!
Nu är första avsnittet av podden, 1000 Affärsidéer, publicerat. I dagsläget, hittar du podden på ljudhotellet, Captivate.fm, och på Apple Podcasts. Inom kort kommer du också kunna lyssna på podden via Spotify:s app.
I förra bloggposten, skrev jag om affärsidén att starta en podd. Nu är det dags för en "fest för alla som älskar poddar". Den 13-14 mars arrangeras knytkonferensen, PodCoast, av undertecknad, tillsammans med några andra poddare. För mer information, lyssna på avsnitt 12 av PoddRadio punkt Org.
Jag har tidigare ställt frågan om du lyssnar på poddar, och nu är det dags att föra fram tesen att "alla har en podd inom sig". Vilken typ av podd kommer du att starta under 2020? För mer information om podradio och för att få inspiration att starta din podd, lyssna gärna på min podcast, PoddRadio punkt Org.
Skulle du vara intresserad av att medverka i ett forum för affärsidéer? Är du i aktiv i någon online community i dagsläget? Har du kollat in Företagande.se och Startaeget.se?
För mer om digitala mötesplatser, läs min bloggpost, Virtual Tea Room Powered by Palapa.
Lyssnar du på radio under sommaren? Läser du böcker på din semester? Lyssna på avsnitt 20 av Presentation (Skills) in Plain English, för att få veta Carina Ridenius och mina boktips.
På liknande sätt som du har en "bok inom dig", så finns det en potentiell radiokanal med din signaturmelodi (jingel) i cyberspace... ;) Har du någon favoritpodd? Lyssna gärna på följande poddavsnitt av undertecknad:
Hur många i Europa tror du sitter på en omvälvande affärsidé? Enligt en enkät av OnePoll, så finns det många i USA som anser att de har en "game-changing business idea". Läs om enkäten på Small Business Trends blogg.
Om du har kommit på en affärsidé, då har du möjligheten att skriva en bok. När du förverkligar din affärsidé och skapar en produkt eller tjänst, så bör du också kunna publicera en bok. Håller du med mig? För mig tog det "bara" fem år att realisera min första idé om en bok, till att planera en hel bokserie om åtta (8) korta böcker om te. Min bokdröm har blivit viktigare för mig under årens lopp, men det har inte varit någon brådska eller panik att publicera första boken. Jag har kommit på att författarskapet är en långsiktig verksamhet för min del och det är en ny fas i min karriär.
Kan du se liknande tankegångar i min bloggpost, Time for a Breakthrough Novelty, och affärsidén, Kokboksförfattaren, av Dragan Sako?
Vad för typ av bok har du inom dig?
Hinner du med alla dina saker på att-göra-listan? Infinner sig en känsla av att du bara är på möten, pratar i mobilen och svarar på email? Har du skapat plats i din kalender för aktiviteter som driver dina affärsidéer framåt? Ett sätt att få viktiga (men ej akuta saker) gjorda, är att hitta en "ansvarspartner" ("accountability partner") som du kan bolla dina idéer med. Det kan vara att du träffar en coach, mentor, eller i mitt fall, har ett möte med medlemmar i en Mastermind-grupp, på regelbunda tidpunkter.
Jag har nyligen gått Steph Crowders kurs i att veckoplanera på ett enkelt, effektivt och tidsekonomiskt ("15 minuter i veckan") sätt. Jag har sedan varit med på hennes webinar om hur du sätter mål och hur du gör för att förverkliga dessa på sikt.
Jag rekommenderar att du läser Stephs post, 7 Reasons Your To Do List Isn't Getting Done. Om du gillar det du läser kan du klicka på min referenslänk för att utforska Fizzle.co:s utbud (forum, kurser, guider, webinar).