T-shirts shop

Key Info:

200 000 kr - 500 000 kr
Image Two

T-shirts finns i garderober på nästan alla och anses godtagbar kläder i allt fler situationer. Ett särskilt inslag som gör t-tröjor så utbreda är förmågan att anpassa och stilisera dem med tryck som innehåller roliga aforismer, retro motiv eller söta bilder.

Details

Det finns en del saker du behöver tänka på när du vill starta en t-shirts butik. Att skapa en design, sätta den på en tom t-shirt och förvänta sig att den blir storsäljare kommer inte göra susen och ge dig många försäljningar. Starta en t-shirt shop kräver mer än bara en idé - det inkluderar också förberedelser, marknadsundersökning, kapital och även några kreativa experiment. Oavsett om du är en ny entreprenör med en nischidé om souvenir T-shirt eller en veteran inom mode som vill expandera till en ny arena – kommer tidig planering ge dig bästa chans att lyckas med din t-shirts butik.

Innan du börjar

Undersök marknaden du planerar att rikta dig till, bland annat geografiska områden och den specifika målgrupp dina skjortor når. Häng runt de utrymmen - fysisk eller online - där din målgrupp trafikerar och gör anteckningar om vilka typer av t-shirts människor bär och vilka generella stil det visas. Detta kommer att hjälpa dig att bestämma bra säljplatser och kan även ge dig inspiration till dina egna t-shirtdesign.

Skapa en tilltalande produkt

Vissa företag har sålt framgångsrikt t-shirts med coola fraser och vissa vinner popularitet med politiska karikatyrerna. Life is Good varumärke fick närvarostatus på alla ställen med enkla animationer som främjar en glad, bekymmersfri attityd. Om din design eller koncept fångar blickar, du är närmare framgång. 

Bestäm vilken t-shirt nisch inte uppfylls inom din målgrupp. Var kreativ. Till exempel kanske t-shirts med roliga slogans är populära bland tonåringar, men få av dessa slagord speglar regionala stolthet. En rad roliga t-shirts som innehåller referenser till den rika historia och områdets mytologi kan vara en spännande nisch! 

Börja utforma t-shirts, själv eller med hjälp av en professionell designer. Du bör välja ett ämne/tema som du har kunskap om och har en passion för. Kom upp med färger, mönster, grafiska element och slogans. Du kan också komma igång med att designa ditt företags logotyp. Testa din design genom att bära en t-shirt på en fest och fråga människor om deras uppfattning av din nya tröja. Säg inte dem att du designade den.

Marknadsföring

T-shirts oftare annonseras på synliga webbplatser än på TV, och inte funkar bra på medier som radio. Den lilla marginalen i en t-shirt verksamhet kommer att göra stora annonsköp orealistiska, men en liten och tilltalande annons på en webbplats med ständig trafik - liksom din lokaltidning – kan fungera väl. Skapa samtidigt en webbutik. Många föredrar e-handel för att köpa objekt som t-shirts, så se till att din webbplats har massor av bilder, storlekar och färgalternativ och är användarvänlig.

Hitta en pålitlig t-shirt leverantör

Lär dig screentryck. Detta är en av de billigaste och mest effektiva sätt att skapa flera t-shirts. Designa och göra produktionen av t-shirt själv kommer att spara pengar, men det är tidskrävande.
Om du inte vill göra utskriften själv - så kan du hitta ett av flera företag som utför denna tjänst. Faktum är att vissa företag inte bara kommer att skriva ut dina t-shirts, de kommer också att spara ditt lager, ge dig en anpassad webbadress och webbsida för dina skjortor och skicka beställningar direkt till dina kunder.

Faktorer att beakta när du väljer en leverantör är tillgänglighet, pris, tyg stil och känsla, samt miljö-och socialt ansvar. Om du kan använda ett företag som kräver en liten minimiorder, så du behöver inte betala för alltför många t-shirts innan du testar vattnet. Beställ test t-shirts från flera leverantörer som uppfyller dina grundläggande kriterier för att hitta en som passar dig.

Använd gratis exponering

Skapa anpassade T-shirts är en visuell verksamhet. Kunderna behöver se din produkt för att vilja beställa den. Om dina skjortor tar en viss vinkel som politisk humor eller liknande, skicka gratis skjortor till media personligheter inom detta område och be dem om ett omnämnande. Dessutom försök skicka t-shirts till lokala människor som får uppmärksamhet i medierna, t.ex. idrottare och musikgrupper, som kan bära dina t-shirts framför stor publik.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo