Postorder

Key Info:

10 000 - 50 000 kr
Image Two

Huvuddelen av dagens konsumenter har svårt att få tiden att räcka till. Ett bra sätt att få mer tid till sig själv och sin familj är att handla på postorder. Att handla på postorder är bekvämt, man slipper köa, passa öppettider och åka fram och tillbaka till affärer bara för att handla. Här ligger förklaringen till varför postorder fortfarande är populärt bland köpare och samtidigt ett av de mest attraktiva sätten att starta eget.

Details

Välja rätt produkt

För att komma igång och lyckas med postorder behöver du varken mycket pengar eller någon speciell utbildning. Du kan starta dig egen postorderfirma på hobbybasis eller som extrajobb direkt från hemmet.

Den spännande jakten efter passande produkter kan börja. Du kan starta med en produkt och sedan utveckla ditt sortiment. Ovanliga produkter som tilltalar folks nyfikenhet, och som inte går att hitta i vanliga butiker, är ofta de bästa postorderprodukterna. De som har speciella egenskaper, som är unika, uppseendeväckande eller sensationella på ett eller annat sätt, lämpar sig bra för postorderförsäljning. Om du dessutom är först ute med en ny produkt som kanske redan blivit stor succé i andra länder, blir den troligen det i Sverige också. 

En gammal produkt tillverkad på nytt sätt kan också bli en nyhet. Produkter som finns i stora städer är ofta en bristvara på mindre orter och tvärtom. I utländska tidskrifter och tidningar på nätet hittar du ofta många intressanta postorderannonser. Studera utbudet och kontrollera om där finns något som kanske skulle kunna sälja bra i Sverige.

Studera även utländska postorderkataloger och importmagasin från Fjärran Östern.

Försäljning

Tusentals olika varor kan säljs på postorder, allt från dataspel till horoskop. Hemligheten är att hitta den rätta produkten. När du har hittat en bra produkt kommer den viktigaste delen av jobbet: att göra en framgångsrik postorderannons. Ta reda på var, hur och hur ofta andra annonserar samt i vilka publikationer. Gör som de etablerade, de som redan lyckats. Varför slösa tid och pengar på att testa olika annons utformningar och lämpliga ställen att annonsera när andra redan klarat av det. Testa alltid produktens lönsamhet med små annonser innan du satsar i större skala. 

Du kan även producera en postorderkatalog och sälja andras produkter. Då säljer du annonsplats i katalogen till olika företag som inte har egen postorderförsäljning. De flesta butiker brukar ställa upp när det gäller att bjuda ut sina prylar (som normalt sett bara finns i butiker) till försäljning i en katalog. De riskerar ju ingenting eftersom deras varor blir tillgängliga för de som inte har möjlighet att besöka butikerna. Nackdelen med den typen av postorderförsäljning är att det krävs lite mer kapital för att kunna trycka den första katalogen.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo