Starta en online prenumeration
Key Info:

En prenumerationstjänst är en aktivitet där du säljer dina produkter eller tjänster i form av en prenumeration, vanligen månadsvis, kvartalsvis eller årsvis. Denna verksamhetsmodell rullar på hela året och oftast inte har några lågsäsongperioder. Så frågan är vad du kan göra med ett online-abonnemang verksamhet och hur du skall sätta upp den?
En online prenumeration modell liknar ett offline abonnemangs företag som kräver att du betalar en viss avgift för att regelbundet använda tjänsterna.
Info
Till exempel, tidningsprenumeration och DVD uthyrning abonnemang är de vanligaste typerna som vi ser på en regelbunden basis. Vi betalar en förskottsavgift för att ta emot de tecknade tidningar under en viss tidsperiod och när prenumerationen går ut, måste vi betala igen för att förnya det.
Komma i gång
Det finns flera sätt på vilka du kan starta en online prenumeration verksamhet. Några av de vanligaste genrerna inkluderar online video, film, naturpiller utan recept, låtar, nättidningar, online tidningar, spel etc. Så, det allra första du måste göra är att bestämma vad du vill sälja. Du kan skapa olika paket beroende på din produkt eller tjänst.
Ett abonnemang kan också vara en lönsam modell som startas för specialiserade enheter som mobiler och Iphone, och naturligtvis datorer. Dessa enheter har specialiserat digitala versioner för tidningar efter deras storlek. Eftersom utvecklingen av datorer och smartphones går fort, kan du trycka på möjligheterna ytterligare!
Ge dina kunder extra service så att de inte behöver tänka igen när de vill förnya sitt abonnemang - gör förnyelseprocessen enkel. Du kan också ha en automatisk förnyelse, men detta bör skrivas tydligt i "användarvillkor" avtal så att användaren förstår det tydligt före undertecknandet av abonnemangsavtal.
Starta en prenumeration webbplats - steg-för-steg guide
• Välj den produkt eller tjänst. Vanligaste alternativen är sång, film och uthyrning video, digitala tidskrifter och tidningar, internet ring service etc.
• Bestäm läget av abonnemang - månadsvis, kvartalsvis, årligen eller livstid.
• Avgöra abonnemangsavgifter - satsa på långsiktiga lösningar.
• Integrera betalningsalternativ på din webbplats.
• Gör prenumerations förnyelseprocess snabb och enkel.
Vissa företag kan också kombinera abonnemang försäljning med sin befintliga verksamhet för att skapa mer försäljning. Kom alltid ihåg att precis som andra affärsmodeller, kundnöjdhet och lojalitet är av yttersta vikt i en prenumeration företag, är att din framgång bygger på deras fortsatta förnyelse.
Analysera
När du kan visualisera din webbplats och vet vilka tjänster du kan erbjuda, prata med potentiella abonnenter och se vilken typ av svar du får (marknadsundersökningar). Inte bara prata med dina vänner, prata med dina vänners vänner. Om svaret är positivt gå vidare och bygg platsen samt utveckla en affärsplan som en vägledning till framtida mål. Kolla upp liknande platser som redan finns som är inriktade på de ämnen du vill täcka. Tanken är att hitta saker du tycker om och inte tycker om på de platser som redan finns. Bläddra i innehållet och gör anteckningar om saker du gillade och de du inte gillade.
Marknadsföring
När du har byggt en hemsida, måste du marknadsföra (annonsera) den för att bygga en medlemsbas. Gerilla marknadsföring är kostnadseffektiv, men kan kräva en hel del arbete. Ett exempel skulle vara att sätta flygblad vid musikaffärer och campus skola etc. Om du är orolig för vare sig människor kommer att betala för att gå med, erbjud 30 dagars gratis medlemskap. Om det fungerar och du börjar få betalt, följ din affärsplan.
Om webbplatsen lyckas, bli inte förvånad om lokala barer, musikaffärer och kanske till och med radiostationer vill annonsera på den. Du kanske kan pruta lite gratis publicitet på detta sätt.
Skapa regelbundna innehåll för webbplatsen, och lägg det på de utlovade tiderna. När du ställer in din webbplats och uppmuntrar människor att betala för dina tjänster, måste du se till att du levererar det du lovar.
Främja din webbplats för att få nya abonnenter. Gå med i sociala medier, eller annan sajt som främjar din webbplats, och sedan skicka regelbundna uppdateringar som uppmuntrar folk att gå till din webbplats för att registrera dig. Använd din e-postlista att skicka ut ett nyhetsbrev på regelbunden basis, som visar ett utdrag av innehållet som du har att erbjuda på din webbplats.
Uppmuntra nuvarande användare att hänvisa nya användare och ge dem ett incitament - till exempel som en fri eller rabatt medlemskap - när de refererar ett visst antal nya användare.
Fråga även dina kollegor och affärsbekanta att lägga länkar till din webbplats, i utbyte mot länkar på deras webbplatser.