Hyra ut nya reklamplatser

Key Info:

10 000 - 50 000 kr
Image Two

Idag kommer allt fler produkter ut på marknaden. Kortare livscyklar för produkter i kombination med ökade konsumtionsbehov hos folk har gjort att reklammarknaden växer snabbare än förut, och säljarna letar ständigt efter nya sätt att nå ut och påverka kunderna.

Details

De traditionella reklamutrymmena som reklamskyltar och rörliga displayer är begränsade och utnyttjas i regel redan av en eller flera aktörer. Det gäller att leta efter nya attraktiva reklamplatser som drar till sig kundernas uppmärksamhet.

Det finns nya reklamytor överallt

I butiken, i hemmet och på offentliga platser. Alla ställen som syns och drar till sig uppmärksamhet är potentiella reklamplatser. Din uppgift är att hitta de nya, okonventionella reklamplatserna och hyra ut dem till reklamköpare bland företag, reklambyråer och alla andra som vill exponera sig på det sättet. Det kan vara allt från logotyper på besökarnas brickor till reklambudskap på plastkassar, servetter eller barnvagnar.

Företagens inställning till reklamytor är i direkt samband med frekvensen. Du måste kunna presentera siffror innan du vänder sig till reklamköpare. Du kan även själv skapa produkter och annat vars ytor lämpar sig för annonsering. Det ska vara något som väcker uppmärksamhet och skapar intresse. Ju enklare hantering desto billigare blir det att distribuera produkten till målgruppen. Det kan bli kepsar, brickor, tröjor, väskor, pennor med mera. I princip är det alla ytor som syns och som kan exponera ett reklambudskap under en längre tid. 

Några idéer

Senaste nytt är reklam på speciellt designade papperskorgar och den idén gick hem.

Att placera reklam i golfkoppar har i ett slag fått pengarna att rulla in till idéägaren.

I Storbritannien finns reklam på lönespecifikationerna till de anställda. Idéer är många och olika.

Reklam på kvittoremsans baksida är vanlig i USA men inte här i Sverige.

Köp ett parti paraplyer, tryck reklam på dem och hyr ut dem till folk när det regnar. 

Du kan vidare sälja tröjor med färdig reklam på eller som en potentiell reklamplats till intresserade företag och sponsorer. Ta kontakter med klubbarna och börja samtidigt jaga köpare. Om du själv vill trycka på kepsar eller tröjor men inte vill göra stora investeringar, kan du skaffa en sådan maskin till ett mycket fördelaktigt pris. Annars kan du samarbeta med ett tryckeri som sköter det tekniska och resten tar du själv hand om. 

Behöver du investera i större skala för att tillverka produkter kan du jaga sponsorer. Ett företag är aldrig för stort eller för liten för att ha sitt reklambudskap på nya ställen. Om din produkt är tillräckligt attraktiv och du lyckas fånga deras intresse, kan de hjälpa dig med finansiering och som tack för hjälpen få sitt namn på produkten.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo          tipsom.se