Tillverka och sälja egna djurhus

Key Info:

50 000 - 100 000 kr
Image Two

Ett djurhus är ett bra sätt att skydda husdjur från regn, snö och sol. Om man har ett utomhus sällskapsdjur som kanin eller marsvin då är ett djurhus ett måste. Det ger djuret en plats att få sitt personliga utrymme och känslan av trygghet. Att köpa speciellt designat hus till sina fyrfota vänner är något som blev populärt hos husdjursägare under den senaste tiden. Inte bara för skönhet, bidrar detta också till att spegla den omsorg som sällskapsdjur ägare ger till husdjuren.

Details

På grund av utvecklingen, är det tydligt att det finns en nischmarknad för dessa objekt, och samtidigt en unik möjlighet där talangfulla individer kan använda sina kunskaper för att utforma och sälja exklusiva sällskapsdjur hus, och på det sättet konkurrera med de andra klassiska mönstren på marknaden. 

Har du goda hantverks förmågor som du har samlat under åren? Tycker du om djur? Varför inte sätta dina färdigheter på prov? Du kan starta en egen verkstad, bygga djurkojor och bur och sälja till andra. Om du kan bygga sunda kvalitetsdjurhus för alla väder, och även erbjuda exklusiva inomhus modeller, kan du ha en trevlig deltid eller heltidsföretag för dig själv.

Så fungerar det

Först av allt måste du ha goda hantverks färdigheter och nödvändig utrustning. På grund av tillgången till många olika utföranden och modeller i handeln, skulle detta vara det viktigaste förutsättning för att kunna skapa en unik upplevelse på marknaden. Med dina mönster, bör ditt mål vara att utveckla ett unikt koncept för dina produkter, så att det kan användas som ditt viktigaste marknadsföringsverktyg. Grundtanken här är att skapa ett varumärke och bygga upp varumärkeskännedom på marknaden.

Vidare skulle det också vara viktigt att du kan koncentrera dig på att göra design för olika husdjur, så att marknaden som du levererar för kan ökas. Detta kräver ordentliga färdigheter och proffshantverk. Vilka tekniker du behöver behärska beror i första hand på materialet och processen för din produktion, samt dina personliga förmågor. Till exempel, om du väljer att göra sällskapsdjurhus av trä, bör du ha den kompetens som krävs, utrustning etc. för att skära, rista i trä och så vidare, om du bestämmer dig för att göra dem av plast eller något annat material, då krävs det andra maskiner och komponenter. 

Bortsett från din kompetens, är det också viktigt att hålla en hög grad av kvaliteten på produkterna. Vidare, lämplighet av din produkt för miljön, lämplighet för husdjur, styrkt säkerhet för husdjuren, etc. också betraktas som viktiga faktorer för din framgång på marknaden. Brist på fokus i dessa områden kan avsevärt minska efterfrågan på dina produkter. 

Naturligtvis bör du också planera hur du kan marknadsföra och sälja din slutprodukt.

Komma i gång

Utveckla din design för två eller tre grundläggande djurhus och lista allt material som behövs för att konstruera dessa enheter. Rådgör med en lokal veterinär för att se att dina mönster är helt säkra för respektive husdjur. Granska priser på material och värdet av din tid för varje mönster. Prata med lokala leverantörer för att se vid vilken tidpunkt/mängd du skulle kvalificera för volymrabatt. Fundera på om du kunde säkert använda återvunnet material, vilket både skulle skära ned på kostnaderna och lägga till en "grön" försäljningsargument till dina produkter. 

Räkna ut vad din lägsta försäljningspris skulle behöva vara för att tjäna pengar på att bygga och sälja dina djurhus. Bygg flera provmodeller. Överväg att lägga tillbehör produkter för att förbättra din verksamhet, såsom gård stängsel, djursängar, bifogade foder och vattenskålar. Beräkna kostnaderna för att erbjuda en leverans och sätt upp service för kunder inom ett visst avstånd från din hemort.

Spåra efterfrågan och hantera lager noggrant så att du kan ge snabb respons på order. Identifiera dina mest populära produkter och erbjud mer av dem. Ta bort objekt som inte säljer bra eller hitta ett nytt sätt att marknadsföra eller återanvända dem.

Fortsätt att hålla koll på husdjurbranschen och djurindustrin globalt och i ditt område för att kunna svara mot nya behov och speciella situationer för att hålla verksamheten lönsam.

Marknadsföring

Dina djurhus är ett livsstil varumärke som är unikt positionerade både i möbel- och sällskapsdjur kategori. Den första viktiga blir mun till mun remisser. Bli partner med lokala djuraffärer för att distribuera reklammaterial. Lämna liknande erbjudanden för veterinärer och hundutbildare. Ta kontakt med möbelförsäljare och presentera en spännande möjlighet att vara den första aktören på en ouppfylld nisch av möbler och husdjur produkter på marknaden. Möbelaffärer är alltid intresserade av att bära nya produkter som driver kunder till deras butiker. Djurhus är en unik produkt som kommer att hjälpa butikerna differentiera sig från sina konkurrenter och locka nya kunder till sina butiker. 

En annan viktig kanal är en webbplats och sociala medier. Se till att din hemsida är proffsig och tydligt beskriver dina produkter. Gör det enkelt för potentiella kunder att kontakta dig och beställa. Om du inte har en blogg, starta en! Du kan ha flera stilar av dina djurhus. Du kan ta bilder på dem, och göra en fin affisch som du kan ta till zoobutiker, foder leverantörer, hunddagis, och fler.

Överväga att donera en av dina skapelser till det lokala djurhemmet vilket kommer att generera positiv publicitet för dina produkter. Erbjud dig att lämna en del av dina hus i deras butiker på kommission. Du kan ge butiksägare en andel av varje sålt hus eller för varje order från dem.

Om du kan designa dina egna djurkojor, som skulle kunna passa i en låda, och ge enkla anvisningar om hur man sätter ihop dem, kan du sälja dina djurhus via post, till företag och internetförsäljning. Fråga också andra husdjur webbplatser och nätbutiker, för att lista dina hus på deras hemsida, och du kommer att ge dem en provision för varje djurhus som säljs via dem. 

Du bör sätta skyltar på din bil som säger att du bygger "egna djurhus" och en bild som visar en av dina färdiga skapelser i färg. Fullfölja genom att skicka säsongsbetonade hälsningar till husdjuren i familjer som har köpt dina produkter och inkludera kuponger för tillbehör och extra tillbehör. Pröva att erbjuda en kupong som kunderna kan ge till vänner för att få en fri tillbehör om de vänner köper ett djurhus.

Följ säsongsvariationer i din verksamhet och erbjud relaterade paketkombinationer som inkluderar fler av dina produkter.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo