10 egenskaper hos framgångsrika online hantverkare

Tusentals hantverkare säljer på nätet. Hundratals nya börjar varje dag. Men de som håller sig runt och gör en framgång på nätet har fått ett par saker som talar för dem. Om du känner att du saknar en av de punkterna, ta det som ett steg i rätt riktning. Du kan lätt ägna en del av din tid och ansträngningar för att förbättra de områden som behöver förbättras.

Här är tio viktigaste egenskaper som alla framgångsrika online hantverk säljare har gemensamt.

De har lätt att ansluta och använda en dator

Den här är en viktig punkt men verkligen behöver uppmärksamma. Det finns en massa kreativa människor som är utmärkta på sitt hantverk, men som nästan blir skrämda av att använda en dator och ny teknik. Om det är du, har du inget annat val än att lära sig att använda datorn. Du behöver det för att göra dussintals olika uppgifter, som alla är relaterade till försäljning på nätet.

Detta inkluderar saker som att redigera bilder, skriva, publicera artiklar på olika platser till salu, svara på e-post och förfrågningar med hjälp av sociala medierna och kanske till och med göra en del bokföring!

Online företagare inser att deras datorer och även telefoner är en direkt medium för att sälja på nätet och är helt tillfreds med hjälp av den. Du måste vara datakunnig om du hoppas få framgång med det du säljer på nätet.

De vet hur man får maximal online-synlighet för sitt arbete

Framgångsrika online företagare inser snabbt att ju fler platser deras arbete blir sett på, desto bättre för företag. Så de snabbt blir experter på att sätta sina hantverk i rampljuset på alla de rätta ställena. De utforskar inte bara flera olika plattformar för att sälja på, såsom olika marknadsplatser på nätet och egenägda webbplatser, utan också lär sig att använda andra medier för marknadsföring och reklam som Facebook, Pinterest och andra.

De tar bra bilder

Ingenting talar mer om en online hantverksskapelse än bilderna. Om du hoppas på att sälja dina hantverk du måste ta bra bilder av ditt arbete. De måste vara väl upplysta med sanna färger. För det mesta motiverar detta användningen av en bra SLR-kamera, även om under mycket goda förhållanden andra typer av kameror kan också ge goda resultat.

De organiseras

Du har verkligen inget val här. Om du räknar med att få saker gjorda, måste du ordna ett schema. Som en online entreprenör kommer det att finnas många saker som kräver din uppmärksamhet. Du kan inte göra allt på samma gång. Åtminstone om du vill stanna frisk.

Din enda utväg är att effektivisera din verksamhet. Till exempel, om du bloggar om ditt hantverk eller inlägg på sociala medier, planera dina inlägg i förväg. Avsätt tid för att skriva. På samma sätt har en dag åt sidan för att ta bilder, att inventera och för själva hantverksarbetet.

De skriver väl

Bilder och ord. De är de enda 2 sätt du har att "visa" potentiella köpare ditt hantverk.

Med hjälp av en bra beskrivning låter du kunder veta vad de köper. Men att skriva om ditt alster är inte bara att ge ut fakta. Det handlar också om att få köpare intresserade och övertyga dem att köpa. Hantverkare målar ofta upp en historia bakom skapandet av ett hantverk. Det ger det en speciell betydelse.

De skaffar hjälp när det behövs

Om du inte har någon annan att hjälpa dig, du kommer att behöva utföra flera uppgifter själv. Som vi redan har antytt tidigare krävs från små nystartade konstnärer en hel del eget arbete bortsett från konstverksskapandet, som att skriva, klicka på bilder, driva sociala medier kampanjer, svara på frågor och även ordna förpackning och frakt.

När ditt företag växer är det en bra idé att vända sig till en extra person, oavsett om det är en familjemedlem, en vän som är angelägen om att arbeta för dig, eller någon annan.

De är verkligen inspirerade

Du kommer att behöva all motivation och inspiration du kan hitta. Mycket sällan blir ett hantverksföretag framgångsrikt över natten. Oavsett hur underbara dina trässmycken eller handgraverade smörknivar är, kommer inledningsvis bli en period i din hantverksverksamhet där din passion och övertygelse är allt du behöver för att bära dig framåt. Det är inte ovanligt för människor att ge upp just vid en punkt där bara ett litet steg till skulle ha gjort stor skillnad.

De prövar nya saker och förnyar gamla

Det är viktigt att experimentera. Du kan, med lite tur, slå på en formel för framgång tidigt eller så kan det ta några träffar och missar. Men det är ett företag som du utvecklar och gör därför ett försök att hålla dig fräsch för en stor och långsiktig framgång. Det är också viktigt att hålla ett gott register över dina aktiviteter så att de framgångsrika åtgärderna kan upprepas om igen.

De tar hand om människor

Framgångsrika online-företag tar hand om sina kunder. Ett bra stödsystem både före försäljning och efter försäljning är avgörande för ett gott rykte. Det finns inget mer kraftfull än mun till mun publicitet. Och bra recensioner. Du behöver dem också eftersom de bär ett stark och avgörande budskap när dina framtida kunder ska köpa från dig.

De har rätt prissättning

Framgångsrika företagare säljer sitt hantverk till det pris de vill. De är inte alltför tvungna att göra vad konkurrenterna gör. De kan hugga en nisch för sig själva och kräva ett pris som de förtjänar. Gillar människor dina alster är de ofta villiga att köpa den eftertraktade biten även om det kostar en slant extra.