Linda kom på konceptet glamorösa vattenslangar – nu intar Garden Glory USA

Linda Brattlöf såg en lucka på marknaden och antog utmaningen. Ingen hade ditintills gjort vattenslangar som inte bara var praktiska utan även hade en estetisk funktion. Hon tog fram en design och en varumärkesstrategi och gjorde ett försök. Och som det flög. Nu sprids Garden Glory över hela världen. LÄS STORYN

OM GARDEN GLORY

Startade: 2012.
Gör: Designar och säljer exklusiva trädgårdsprodukter så som trädgårdsslangar, brevlådor, vattenkannor och planteringsspadar.
Var: Huvudkontor i Göteborg. Tillverkning hos olika producenter i Sverige och Danmark. 250 återförsäljare i 20 länder med Sverige, Norge och Australien som de tre största marknaderna.
Grundare och ägare: Linda Brattlöf.
Antal medarbetare: 4 stycken: två killar som sköter lager och montage, en tjej som ansvarar för svenska återförsäljare samt Linda som ansvarar för utländska återförsäljare, produktdesign, pr och administration.
Omsättning: Cirka 5 Mkr under 2016, som huvudsakligen inkommer under mars till juli. Målet är att fördubbla omsättningen årligen i tre år framöver.
Utmärkelser: Vann hösten 2012 guld i Svenska Designpriset för sin förpackning och hösten 2014 Best Designer Product i Australien.

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo