Renoveringstjänster
Key Info:
Info
Om du är hängig med verktyg och renoveringar och håller utkik efter nya trender - kan du omvandla dina snickeri- och bygg färdigheter till en egen firma och komma in i renoveringsbransch. Naturligtvis finns det krav som du måste utföra innan du kan serva din första kund.
Renoveringsentreprenörer kan specialisera sig på att reparera skador på hus, bygga nya tillägg till hem eller både och. Starta din egen avtalsslutande företag kräver erfarenhet och skicklighet i både konstruktion och projektledning. Du behöver inte nödvändigtvis vara en skicklig yrkesman, eftersom du kan agera som mäklare eller entreprenör, träffa kunder, skapa en budget och anställa andra att faktiskt utföra arbetet utan att du behöver renovera en plats själv.
Utrustning
Om du ständigt grejar runt i ditt hem så du kanske redan har några av de grundläggande verktyg som behövs för en renoveringstjänst. Köp verktygen som du inte redan äger. Det är en investering i ditt företag att ha nödvändig utrustning för att arbeta med ett projekt. Köp flera handhållna elverktyg inklusive en luftkompressor, cirkelsåg, tigersåg, sticksåg, router, skruv pistol och en skruvdragare med extra batterier. Skaffa flera större stationära verktyg som kan transporteras med bilen, såsom ett sågbord, slipmaskiner, sågbandet. Utöka din utrustning med icke elverktyg. Hit hör hammare, handsågar, en geringslåda, skruvmejslar, stämjärn, stegar av olika höjder och olika nycklar.
En utdragbar släpvagn kommer att krävas för att bära din utrustning gärna ett slutet dragsläp. Besök återförsäljare och grossister och försök få rabatter på leveranser. Du kan också överväga att köpa och använda begagnat i stället för nytt i början för att sänka dina kostnader för uppstart.
Utöver grundläggande verktyg behöver du en mobiltelefon eller personsökare och tillförlitlig transport. Du behöver också ett redovisningssystem för att hålla koll på betalningar och ett organisatoriskt system för att hålla koll på jobb och beställningar.
Komma i gång
Små källare, carport, målningar, staketbygge, ytterväggar och allmänna kosmetiska förändringar faller alla inom ramen för hemrenoveringar. Bestäm vilken typ av renoveringstjänster du vill utföra. Detta kommer att påverka en rad beslut som du gör i nästa steg. Nya entreprenörerna behöver inte starta genom att erbjuda ett komplett utbud av renoveringar. Ett mindre företag kan lika bra börja med ett segment man specialiserat sig på ex. golvbygge eller elektriskt arbete.
Du kan hålla dina startkostnader till ett minimum genom att hyra dyrare verktyg och utrustning när det behövs, och köpa dessa objekt från den vinst du tjänar. Du kommer att behöva sätta rätt priser, så ring andra renoverings entreprenörer i ditt område och fråga om kostnader för olika förbättringar tjänster de erbjuder. Färdigheter som du kan sakna kan läggas ut på entreprenad till kvalificerad hantverkare, särskilt de mer specialiserade arbeten som kakel golv, el och VVS, och isolering.
Kvalitets utförande och tillförlitlighet är avgörande för att lyckas i den här branschen. För att starta ett renoveringsföretag, måste du (eller de du anlitar) naturligtvis vara skicklig i snickeri, målning och underhåll och ha minst grundläggande el och VVS erfarenhet. Om du fokuserar på hemrenoveringar kan du arbeta med inomhusväggar, efterbehandling av källare eller lägga takfläktar. Om du fokuserar på reparationer, kan du göra mer underhåll jobb, dvs. måla rum, fixa läckande kranar och ersätta kakel eller golv.
Samarbeta
Ett litet renoveringsverksamhet är nästan alltid beroende av andra entreprenörer. Du kan inte hoppas på att utföra alla nödvändiga renoveringar själv, särskilt om villaägare kommer att ge dig tidsfristerna för slutförande. Du behöver för att kunna balansera det arbete som behövs göras, tidsplan för kvalificerad hjälp, och den tidsfrist som ges av villaägare. Kvalificerad hjälp kan inkludera snickare, elektriker, golv specialister, glasmontörer och leverantörer, målare, flyttfirma, rörmokare, textil leverantörer, fönster installatörer, etc.
Framför allt måste du ha ett bra öga för detaljer. Du bör kunna se vilket arbete som behöver göras när du besöker ett blivande hem att renovera. Detta är också användbart vid prissättningen av det arbete du gör för din klient. Försök att lyssna uppmärksamt på vad beställaren vill ha. Du tror visst, att nya guld badrum stativet skulle se underbart i klienternas dusch område, men din klient inte samtycker. Om din klient gillar din professionalism och ditt resultat får du sedan göra mer arbete för dem och deras nätverk av vänner.
Marknadsföring
Mun till mun är alltid bästa reklam. Kanske såg dina vänner hur snyggt du har renoverat ditt vardagsrum och ber dig att ge deras kök en make over. Och efter det lyckade försöket, dina vänner rekommenderar dig till andra vänner som rekommenderar dig till sina vänner och det slutar med att du gett nytt liv till deras gamla trötta vardagsrum eller sovrum. Skapa flygblad och lämna i brevlådor. Gör dina egna affischer och skicka dem runt i ditt samhälle och sätt upp dem på anslagstavlor. Detta är det billigaste reklam alternativet.
Gör magnetiserade kort för folk att sätta på deras kylskåp. Annonsera i lokala tidningar, särskilt den fria sådana, och se till att din information och kupong ingår i områdets nya granne välkomnande korg. Bilda partnerskap med lokala fastighetsmäklare och kompletterande leverantörer för att få referenser. Lista dina tjänster i lokala publikationer och online. När du säkrar dina första jobb, be dina kunder alltid för personliga referenser.
Ett av de stora klagomålen från beställarna i byggbranschen är noggrannhet. Var undantag: se till att du är i tid till dina möten, visa upp saker enligt överenskommelse, och arbeta så länge som förväntat. Var realistisk med dina kunder på hur länge ett projekt kommer att ta, och uppdatera dem oftare om det sker några förändringar. Tillförlitlighet och god kundservice kommer hjälpa till att sprida ditt goda namn.
Utveckla en webbplats som beskriver dina tjänster, priser, försäkringar och kontaktinformation. Och som desutom innehåller före och efter bilder på ditt arbete, liksom vittnesmål från dina kunder. Annonsera i din lokala byggbutik, gårdsbutik och järnaffär. Använd sociala nätverk för att ge tips och råd till villaägare som vill göra ändringar i sina hem. Ge användbara tips till vänner och supportrar och uppmuntra dem att tipsa vidare andra som kan ha intresse i de tjänster ditt företag erbjuder. Använd dörr hängare på dörrhandtag som ett billigt sätt att marknadsföra dina tjänster i ett geografiskt område.
Om ditt mål är att nå ut till husägare i ditt område för att marknadsföra dina tjänster, är detta ett perfekt sätt att sprida ordet om ditt företag. Inkludera ett speciellt lokalt erbjudande samt information om de tjänster ditt företag erbjuder plus ditt företags logotyp, namn och kontaktuppgifter.
Utveckla ett nätverk med andra drivna underleverantörer. Eftersom allt arbete kommer att utföras under ditt företagsnamn är det viktigt att entreprenörerna du hyr ger en tjänst/produkt av hög kvalitet. Begär att alla underleverantörer har rätt licensiering och försäkring.