Tillverka och sälja egen juice märke

Key Info:

50 000 - 100 000 kr
Image Two

Färska juice i flaska är populära hos många konsumenter. Tidigare brukade bara vara några få märken av juice i de flesta livsmedelsbutiker, idag kan man hitta en uppsjö av oberoende juice varumärken i en mängd olika smaker. Allmänhetens växande efterfrågan på juice med få konserveringsmedel, konstgjorda aromer och färgämnen har lett till en ny våg av juice hantverkare.

Details

Om du brinner för att främja hälsa, älskar grönsaker och frukt och är affärsorienterad, nu är den bästa tiden för dig att starta ditt eget juiceföretag.

Innan du startar

Om du tänker starta ett juice tillverkningsföretag finns det några saker du behöver tänka på. Framför allt behöver du hitta på egna juicerecept. Spela med olika smakkombinationer och försök komma med egna enskilda idéer för unika juice drycker.

Läs igenom kok- och drickböcker, bläddra recept och få en känsla för vilka smaker kompletterar varandra. Formulera ovanliga juice smaker som kunderna inte kan vanligtvis hitta i sitt lokala snabbköp eller livsmedelsbutik. Till exempel kan du sälja lavendel juice, smaksatt kokos vatten eller te naturligt smaksatt och sötad med exotiska frukter. Något ovanligt, helt enkelt.

Namnet på dina juicer bör vara minnesvärt. Lär dig så mycket du kan om juicebranschen. Bekanta dig med de olika typer av juice som erbjuds av de båda ledande juice företag och små lokalt förankrade juicebarer. Läs om alla positiva hälsoeffekter förknippade med varje ingrediens i de ledande juicedryckerna. Bekanta dig med styrkor för varje enskild ingrediens och hur de kan kombineras för att producera en super drink som kommer att gynna den mänskliga kroppen.

Överväga att anlita ett professionellt konsultföretag som hjälper dig genom verksamhetsplanering. Tillsammans med konsultföretaget, utveckla ett koncept för juicetillverkning som passar dina ambitioner. Läs Livsmedelsverkets riktlinjer för märkning av juice genom att titta på deras hemsida. Du måste ha näringsinnehåll, kalori-och ingredienslista på etiketten, liksom vikten av dina safter. Beställ de tillstånd som krävs för att starta en juice tillverkningsföretag.

Marknadsföring

Gör en lista över potentiella återförsäljare för din juice. Detta skulle kunna omfatta livsmedelsbutiker, hälsokostbutiker, fitness centra och gym, lokala snabbköp, eller eko butiker. Kontakta dessa återförsäljare och förklara varför du tycker att din juice skulle intressera deras kunder och erbjud dig att lämna prover av dina safter till dem.

Marknadsför ditt juiceföretag till allmänheten. Skicka information till hemsidor som skriver om hälsa och motion, starta egen hemsida och blogg, använd sociala medier för att få kontakt med potentiella kunder. Erbjud prover av dina juicer på lokala mässor, festivaler, marknader och loppmarknader, skicka pressmeddelanden till tidningar och tidskrifter.

Om du väljer att använda ekologiska ingredienser, se till att påpeka detta i marknadsföringen. Jakt efter ekologiska produkter är en trend bland hälsomedvetna kunder. Designa och gör din företagslogotyp och slogan. Använd endast klara färger som skriker friskhet och välbefinnande. Din webbplats och logotyp måste projicera kost och hälsa.

Komma i gång med tillverkningen

Bestäm rätt plats för din tillverkning beroende på omfattningen, håll ditt koncept i åtanke. Du kan börja i mindre skala ex. använda eget kök eller låna andras som är större. Eller skaffa en riktig lokal och producera juice i en "riktig" juicefabrik.

Köp utrustning, flaskor, lock och tätningar som behövs för att tillverka din juice från grossister eller från en leverantör. Köp högkvalitativa blandare som är pålitliga och lätt kan hantera hårda frukter. Jämför priser bland ledande leverantörer och mindre, lokala leverantörer som kan kunna erbjuda mer konkurrenskraftiga priser. Ordna så att du har utrustning levererad 4 till 6 veckor före företagsstarten. Spara kvitton.

Ordna en invigning då du bjuder familj och vänner, affärsbekanta och möjliga återförsäljare. Skicka runt prover av juice smaker till alla som deltar och be om feedback.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo          tipsom.se

image