Genom att välja specifika platser eller till och med vissa typer av cyklar, kan annonsörer fokusera på en målgrupp som är så smal eller bred som behövs. Parkerade cyklar nära universiteten för att nå elever, till exempel, eller grundskolor och för att rikta sig till föräldrar.
Reklam på cykelsadeln gör det möjligt för företag att marknadsföra sina varor och tjänster till tusentals potentiella kunder. Dina kunder kan bli alla företag som vill skapa ett intresse för varumärket, men på ett annorlunda sätt, inte via traditionella affischer eller flyers.
Regnskydd för cykelsadlar är en produkt med praktisk funktion, som passar väl in på miljötänkandet, vilket företag vill bli förknippade med. Dessutom din cykelreklam kan gå där andra former av reklam inte går, såsom bilfria stadskärnor och livliga stränder.
Du kan erbjuda skräddarsydda kampanjer särskilt anpassade till behoven hos varje kund. Du visar kunderna en idé, tar fram själva produkten och verkställer hela kampanjen.
Vid genomförandet finns det saker som du kommer behöva. Först måste du planera de annonser som du kommer att göra. Du bör ha i åtanke att om du själv kommer att lansera en ny produkt på marknaden och ta hand om alla detaljer, måste du först planera noga för det.
Du får inte göra reklam för cykelsadeln utan att göra någon plan. Planeringen av din annonskampanj måste innebära alla de saker som du behöver veta som annonstext, leveranser, budget m.m. En annan sak som du behöver är reklamföretag som kan göra reklam för din produkt.
Det finns massor av reklambyråer, så allt du behöver är att hitta en som effektivt kan göra reklam för just din produkt. Det bästa du kan göra här är att undersöka företaget, och se vad de har gjort tidigare och hur effektiva de är.