Webbtjänsten som matchar frisörer och stylister med kunder

Dashl är en digital skönhetstjänst som använder din personliga data för att koppla ihop dig med rätt behandling enligt din preferens för tid, stil, pris och geografisk plats. Dashl hjälper dig att hitta rätt frisör, nagelteknolog eller makeupartist på ett enkelt, snabbt och säkert sätt.

Kort om Dashl:

Genom ett bildmatchnings och betygsystem på den digitala tjänsten Dashl.co kopplas konsumenten – efter att ha lämnat preferenser om bland annat stil, pris, tid och geografisk område – ihop med passande skönhetsbehandling och en utförare. Omkring 80 procent av alla som jobbar i skönhetsbranschen hyr en stol i en salong. Den här tjänsten kopplar konsumenten direkt till en person och den personens kompetens. Det gör att varje enskild stylist sticker ut. Med Dashl sänker vi trösklarna för talanger att komma in och framgångsrikt verka i branschen.

Kontor: Stockholm
Grundare: CEO Arbilina Nissan , COO Nina Akbari
Kunder: Skönhetes experter och kunder som söker skönhetsbehandlingar
Start: Lanserde 2017 första webb beta version, jobbar på att lansera 2.0 till våren.

Om Arbilina Nissan

Ålder: 32

Bor: Stockholm

Utbildning: Master I Marknadskommunikation

Yrkesbakgrund: Marknadsansvarig

Det bästa du vet:

Utmaningen av att starta eget bolag och vara med och driva fram en tjänst digitalisera en hel bransch!

Det sämsta du vet?

Negativitet

Hur kom ni på ideen?

Det var när jag själv skulle leta efter en frisör på nätet som jag kom på idén. Tänk på hur man gör när man till exempel söker ett hotell. De flesta kollar upp hotellet på nätet först. Man vill se bilder, recensioner och priser innan man fattar ett beslut. Här kan man göra ungefär likadant med enskilda utförare på salonger.

Vad gör er unika?

Vår starkaste USP är att vi är den enda digitala skönhetstjänsten som matchar kunder med stylister genom bilder på deras verk. Vi ger stylister en plats at marknadsföra sig själva genom att visa upp sin digitala portfolio samt hjälper kunder att hitta till rätt stylist på ett enklare sätt.

Vad skulle du rekommendera till andra startups?

Att driva ett framgångsrikt bolag är inget som sker över en dag. I media läser man oftast om alla framgångssagor, men processen dit är oerhört påfrestande och tuff. Man måste veta vad man ger sig in på, tro på sin ide och ha självförtroende även dagar då andra inte gör det.

Se till att göra ordentligt med research, validera behovet av din produkt/tjänst på marknaden, är marknaden redo?

Ta reda på vilka dina konkurrenter är och hur du kan erbjuda en bättre produkt/tjänst och framförallt jobba iterativt så att du kan gå tillbaka och göra de ändringar som krävs allteftersom istället för att behöva börja om från början!

Vad är ert fokus framöver?

Att fortsätta jobba nära våra kunder och stylister för att skapa en tjänst som fortsätter att möta deras behov. Vårt mål är att expeandera till fler städer i Sverige för att sedan lansera Dashl på andra marknader!

Våra partners

         cropped cropped Dragan 1 2048x1211                 tipsom.se 

       image               logo_1.jpg