Professionell organisering

Key Info:

10 000 - 50 000 kr
Image Two

Som en professionell ordningscoach är du specialiserad på att rensa skräp, organisera pappershögar, och att hjälpa kroniskt oorganiserade människor. Du arbetar med en mängd olika kunder, däribland småföretagare som jobbar hemifrån.

Att ställa i ordning ett individualiserat lagringsutrymme kan vara särskilt värdefullt för äldre eller funktionshindrade, som kan ha problem att nå högt upp eller lågt ner.

Details

De flesta av dina kunder kommer att vara upptagna yrkesverksamma som helt enkelt inte har tid att ägna åt att organisera sina garderober. Om du gör ett bra jobb för dem, kan du kanske få uppdrag att göra om hela huset eller kontoret också. Dessa människor vill vara mer organiserade, men ofta de bara inte vet var man ska börja. Det är ditt jobb att övertyga dem om att deras liv kommer att bli lättare när de är organiserade och skötsamma.

Vad gör du?

Du startar ett tjänsteföretag och hjälper folk att röja, sortera och organisera saker för att skapa trevligare och mer funktionella utrymmen både hemma och på kontoret. Som organisatör erbjuder du ett brett utbud av tjänster. Du kan hjälpa att organisera hela hem eller bara ett rum om kunden så önskar. Du kommer in och gör en helhets bedömning av aktuell situation, och tar dig sedan lugnt igenom flera steg för att fastställa vad det är kunden behöver.

Målet är att hjälpa kunden att skapa ett system som gör det enklare för honom/henne att lagra och hämta objekt de verkligen behöver, som ex viktigt pappersarbete. Du kommer personligen att arbeta med rum för rum och visa kund hur de borde organisera utrymmet på det sätt så att de kan hålla efter och få saker mer lättillgängliga.

Du arbetar med att hjälpa kund att upptäcka sin personliga stil, vad som fungerar, vad som inte fungerar och vad som är viktigt för dem. Speciella hjälpmedel som behövs för att organisera eller ändra resurser som skulle vara fördelaktigt kommer även att diskuteras.

Besökets längd beror både på kundens schema och hur situationen ser ut. Ni kommer även att diskutera alla nödvändiga förråd och hur dessa kommer att behöva vara. Du kan erbjuda kunden en uppfräschning veckovis, varannan vecka eller månadsvis.

Färdigheter som krävs

Det borde vara självklart att du måste ha utmärkta organisatoriska färdigheter för att lyckas i det här jobbet. Du kan också behöva kreativitet för att skapa ordning ur kaos, så både vänster hjärna och högra hjärnhalvan är involverade i att vara en god organisatör och kontrollera röran. Som du kommer att arbeta inom dina kunders personliga utrymmen, du måste ha takt och diplomati i att övertyga dem att acceptera din vision om en mer organiserad livsstil, speciellt när de letar igenom sina garderober och förråd. Det är viktigt att individen får en skräddarsydd ordning som passar just den personens behov.

Marknadsföring

Annonsera via Gula Sidorna och tidningar i din kommun. Se till att din unikt designade broschyr distribueras vid evenemang, mässor, bibliotek och möbelbutiker. Be att få tala vid olika möten, och se till att visa upp bilder på ditt hantverk. Skapa en hemsida och så småningom kommer din webbplats att tala för en större publik om dina talanger. Kom ihåg bara- att visa upp dina arbeten till potentiella kunder är en del av affären!

Många professionella arrangörer arbetar nästan uteslutande med pensionärer, som har decennier av röran att brottas med. Dessa kunder kräver en hel del med takt och omtanke, eftersom de kommer att avyttra sig av saker som de har haft runt huset i flera år, försedda med minnen. Visa dem din före-och-efter bilder för att försäkra dem om fördelarna med förändring. Deras familjer anhöriga kommer bli extremt tacksamma - och kan anställa dig att organisera deras hem också.


Features

Location:

Våra partners

expoweralogo             framtidsutveckling logo          tipsom.se

image