Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online. Med människor som stannar hemma mer än någonsin har den snabba övergången till online-shopping inte överraskat.
Vem måste tänka på jul innan någon annan? Onlinehandlare som du! Och med goda skäl: som en av världens största shoppingsäsonger kräver julen förberedelse. Det är därför vi har skrivit den här artikeln, den ultimata julguiden för online butiker!
Läs mer
I dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att företagen bygger en identitet och att de kan särskilja sig gentemot konkurrenter. Det är där varumärken får sin betydelse och roll. Det är
även viktigt för konsumenterna att kunna skapa sig en egen identitet genom att välja företagens olika produkter. Varumärken kostar mycket pengar och tar lång tid att bygga upp, så det är viktigt att företagen förvaltar det på rätt sätt. Vad kännetecknar då ett starkt varumärke och hur bygger man upp ett sådant?
Läs mer
Om du har kommit igång med ditt företag så finns det flera anledningar till att din verksamhet bör växa. Du kommer med stor sannolikhet själv känna att det är roligare att jobba med en verksamhet som expanderar och utvecklas än ett företag som stagnerar.
Läs mer
Emotionell webbdesign kan öka din hemsidas försäljning drastiskt. Folk handlar inte för att de behöver det - utan på grund av att de känner att de behöver det. Vi är mycket mindre rationella än vad vi tror.
Läs mer
Inget marknadsföringsverktyg eller teknik spelar en större roll för att påverka ditt varumärkesperspektiv än sociala medier. Att regelbundet interagera med anhängare, kunder och tankespridare kan lyfta din profil, förbättra din offentliga bild och ge ditt varumärke den försäljning det förtjänar.
Läs mer